تاثیر گرما بر روی نوارچسب ها



تاثیر گرما بر روی نوارچسب ها

تاثیر گرما بر روی نوارچسب ها



امروزه در هر تجارت و صنعتی از نوارچسب ها استفاده می شود و کاربرد ها متعدد و متنوع دارند.اما باید بدانید هر نوارچسبی برای چه کاربردی استفاده شود.با نزدیک شدن به فصل تابستان هوا بسیار گرم می شود در این فصل گرما ممکن است تاثیر زیادی رو نوارچسب ها داشته باشد.در این مطلب در مورد ثاثیر گرما بر روی نوارچسب است.



نوارچسب چیست ؟



اصطلاحا به همه چسب های نوار در شکل ها و اندازه های مختلف نوارچسب گفته می شود.نوار چسب شامل نوار چسب شیشه ای، نوار چسب الکترونیکی،نوار چسب های کاغذی برای بسته بندی و یا نوارچسب های دوطرفه است.موادی که با آن نوارچسب درست می شود شامل پلاستیک،پارچه، کاغذ، فوم و حتی مواد فلزی است.چسب ها دارای سطحی چسبناک حساس به فشار هستند. استفاده از از نوع چسب های بسیار آسان است.یکی از محصولات جدید و پرطرفدار نوارچسب دوطرفه است.



تاثیر گرما بر نوارچسب



چگونه گرما  بر روی نوار چسب تاثیر می گذارد ؟



نوارچسب ها کاربردهای مختلفی دارند.از لحاظی شیمی، نوارچسب باید در هر شرایطی پایدار باشد اما در واقعیت این نوارچسب ها وقتی در معرض دمانی هوای خاصی که قرار میگیرند ضعیف می شوند برای مثال اگر چسب در نزدیک اجاق گاز آشپزخانه باشد ممکن است به دلیل گرمای زیاد چسب تحت تاثیر قرار بگیرد و عمکلرد چسب ضعیف شود.



 



آیا در تابستان از نوارچسب استفاده نکنیم ؟!



طبق مطالبی که گفته شد گرفتن نوارچسب در مقابل نور شدید چسب را نرم میکند و نوارچسب استحکام خود را از دست می دهد و از محل نصب نوارچسب لیز میخورد. وقتی نوارچسب در مقابل نور شدید تابستان و یا در محیطی گرم قرار میگیرد باعث ذوب شدن پلاستیک چسب و پلی اتیلن می شود. به همین دلیل مراقب باشید که از نوارچسب جهت چسباندن چیزی که در محیط گرم قرار داد استفاده نکنید. در بهترین حالت نوارچسب باید در مکانی خشک و با گرمای کم قرار بگیرد.در کل دمان 60 تا 70 درجه فارنهایت خوب است.





نتیجه



متاسفانه نوارچسب نمیتواند در تابستان و مکان های گرم راه حل باشد.البته نوارچسب های صنعتی وجود دارند که میتواند قدرت چسبندگی خود را در دمای نزدیک به 140 درجه فارنهایت حفظ کند.پس از نوارچسب ها در تابستان عاقلانه استفاده کنید.