تعمیر گیاهان آکواریوم و تزئینات داخل آن با چسب سیلیکونی



تعمیر گیاهان آکواریوم و تزئینات داخل آن با چسب سیلیکونی

دیر یا زود در نگهداری آکواریوم متوجه می شوید که می خواهد یک گیاه یا دکوراسیون آکواریوم را ثابت نگهداشته یا تعمیر کند. سپس یک سوال بزرگ پیش می آیدکه با چه چیزی و چگونه؟ در مقاله زیر سعی شده است تا مروری بر گزینه های مختلف برای چسباندن و تثبیت تزئینات داخل آکواریوم به شما ارائه شود.



چسب سیلیکون شاید شناخته شده ترین راه حل باشد، به خصوص برای شیشه روی شیشه. این فناوری به خودی خود ارزش یک مقاله جداگانه را دارد، اما ما به جزئیات نخواهیم پرداخت. با این وجود، چند نکته کوچک وجود دارد. سیلیکون همچنین برای چسباندن شیشه به پلاستیک و رزین استفاده می شود. در آکواریوم نیز می توان از آن برای چسباندن دائمی انواع مواد جامد دیگر (مانند هارداسکیپ) به یکدیگر استفاده کرد. البته چسب سیلیکونی مناسب محیط مرطوب را انتخاب کنید. سیلیکون در رنگ های شفاف یا رنگ های دیگر بسته به نیاز شما موجود است . متوسط زمان خشک شدن بین 12 تا 48 ساعت است که در مقایسه با چسب های دیگر، طولانی و کمی مضر است.



چسب آکواریوم



چوب تنگ  ADA



بد نیست، اما اغلب تنها با تعمیر قطعات در آکواریوم می توان به نتیجه رضایت بخش رسید. روش های فوق پس از آن بسیار ناخوشایند هستند. علاوه بر این، نگذاردن آثار ناخواسته در آکواریوم کار آسانی نخواهد بود. در این مورد، یک چسب فوق العاده مفید می تواند بسیار مفید باشد. اما برای چسباندن دو قسمت با سوپرچسب مایع به یک جزء دیگر مانند دستمال کاغذی یا پنبه جاذب نیاز داریم.



 



چسب تزئینی آکواریوم



برخی ممکن است تعجب کنند که آیا سوپرچسب مبتنی بر سیانواکریلات برای موجودات آکواریومی سمی است یا خیر. پاسخ اطمینان بخش به این سوال موجه منفی است زیرا چسب پس از پخت در چند ثانیه نمی تواند با هیچ چیز در آب واکنش نشان دهد. هنگام فرآوری باید در نظر داشت که سوپرچسب شفاف در صورت تماس با آب قبل از سفت شدن، سفید و قابل مشاهده می شود. با این حال، جای نگرانی نیست زیرا گیاهان معمولاً در عرض چند هفته آثار سفید را می پوشانند. این یک روش اثبات شده است که می توانید با اطمینان از آن استفاده کنید. البته استفاده از چسب های فوری Green Aqua نیز بی خطر است. با یک ترفند کوچک ، می توانید لکه های چسب قابل مشاهده ناشی از دستمال کاغذی سفید را از بین ببرید. فقط قبل از اینکه چسب فوق العاده ببندد، ماسه، خاک یا خاک اره را از روی سطح کاغذ روی سطح کاغذ بپاشید. اگر سخت شدن سریعتر از شما باشد، مشکلی نیست. می توانید پس از ثابت شدن مواد، اصلاح زیبایی را در یک فرآیند جداگانه انجام دهید. مقداری سوپرچسب دیگر روی محل چسب زده شده قرار دهید و آن را با مواد دلخواه بپاشید. به عنوان یک ماده پراکنده، بهتر است فقط از موادی در آکواریوم خود استفاده کنید که با قطعات چسبانده شده مطابقت دارند. راه حل دیگر پوشاندن نقاط اتصال با خزه یا گیاهان دیگر است.



گاهی می خواهیم سازه های سنگی بسازیم که چندین کیلو سنگ باید به هم وصل شوند. ما برای چنین مواردی چسب قوی‌تری نسبت به سوپر چسب مبتنی بر سیانواکریلات توصیه می‌کنیم: چسب دو جزئی. مدت زیادی است که از چسب سنگ IMPA Ancora استفاده می کنیم . در رنگ های مختلف موجود است تا بتوانیم تناژ مناسبی برای هر رنگ سنگی پیدا کنیم. در کانال یوتیوب ما چندین بار استفاده از این چسب را نشان داده ایم. توصیه می کنیم از چسب دو جزئی در اتاقی با تهویه مناسب استفاده کنید. پس از خشک شدن بدون بو بوده و هیچ گونه اثر مضری برای دام آکواریومی ندارد. چسب پس از 6-8 دقیقه سنگ ها را ثابت می کند و به 1.5-2 ساعت زمان نیاز دارد تا کاملا خوب شود. سرعت عمل آوری را می توان با نسبت کاتالیزور به چسب تعیین کرد. با کاتالیزور کمتر، چسب کندتر عمل می کند. این به شما زمان کافی می دهد تا قبل از درمان آن را روی نواحی مورد نظر بمالید. با این حال، گاهی اوقات می خواهید آن را خیلی سریع تنظیم کنید. برای مثال، فرض کنید باید دو سنگ ناپایدار را به هم بچسبانید تا چسب بماند. در این صورت، شما باید کمی بیشتر کاتالیزور را مخلوط کنید. یک قوطی چسب معمولاً به 2-3 لوله سخت کننده نیاز دارد.



چسب IMPA برای سنگ



 



نکته : بهتر است چسب دو جزئی را بمالید تا بعد از تکمیل چیدمان دیده نشود. تا زمانی که چسب خشک نشده باشد، می توانید شن یا هر ماده دیگری را روی پشت بپاشید. هنگامی که همه چیز درمان شد، می توانید به راحتی خزه یا سایر گیاهان را با یک چسب ژل چسبانید .



این ما را به یکی دیگر از اجزای ثابت کننده مهم می رساند: چسب های ژل . آنها در هر جایی که اتصال غیرممکن است مفید هستند، یا فقط می خواهید سریع و کارآمد کار کنید. کمی سوپرچسب ژل را به محل مورد نظر بزنید و گیاه را به آرامی در جای خود فشار دهید. پس از حدود 5 ثانیه، گیاه باید ثابت شود و می توانید آن را رها کنید. هنگام فشار دادن به انگشتان خود مراقب باشید. چسب برایش مهم نیست که چه ماده ای را درست می کند!



چسب خزه روی دکوراسیون آکواریوم



چسب مناسب می تواند همه چیز را تحمل کند، خواه پایه افقی یا عمودی، سنگ یا چوب باشد. ما مدت زیادی است که از چسب های ذکر شده استفاده می کنیم. اگر هنوز از آنها استفاده نکرده اید، آنها را امتحان کنید!