10 کاربرد اسپری فوم پلی اورتان که باید بدانید!



10 کاربرد اسپری فوم پلی اورتان که باید بدانید!

همه ما میدانیم که اسپری فوم یک عایق قوی و همچنین یک ابزار همه کاره برای بهبود تاسیسات خانه است.در این مطلب به بررسی کاربردهای اسپری فوم پلی اورتان میپردازیم که ممکن است هرگز به آنها فکر نکرده باشید،کاربرد های درخشان اسپری فوم پلی اورتان شما را شگفت زده می‌کند



۱.غیر فعال کردن نویز ( صدا) 



اسپری فوم برای غیرفعال کردن نویز



خطوط تامین آب هنگام استفاده ممکن است باعت راکد شدن و گرفتگی شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل می توانید مقدار کمی اسپری فوم بین لوله ها استفاده کنید تا دوباره در جای خود ثابت بمانند و صدا کاهش یابد



۲.محکم کردن شیرآلات لق با اسپری فوم 



محکم کردن شیرآلات لق با اسپری فوم



کمی فوم منبسط کننده پلی اورتان را اطراف شیرآلات  شل بپاشید تا مانند سنگ جامد شود. اجازه دهید فوم تا زمانی که سفت شود جا بیفتد و اضافی را در اطراف دوش جدا کنید.صفحه روکش را محکم به دیوار بکشید. همین ترفند ، دیگر لوله های شل را محکم می کند 



۳.توجه به شکاف ها 



اسپری فوم برای شکاف ها



فوم اسپری همه کاره یک راه حل مناسب برای عایق کاری و پر کردن شکاف های دیوار ، پنجره و درب ها میباشد 



۴.فوم اسپری حکاکی 



موارد استفاده های خلاقانه از اسپری فوم پلی اورتان کم نیست، و کنده کاری آن تنها یکی از بسیار موارد استفاده آن است. مانند هواپیمای اسباب بازی در تصویر، می توانید با کمی حوصله،وسایل، لوازم جانبی لباس و دکور ایجاد کنید



۵.محافظت از شکستنی ها



محافظت از شکستنی ها



اشیای قیمتی را در حین جابجایی ایمن نگه دارید، بسته بندی ایمن همه چیز است. برای محافظت از یک کالای ظریف، کافی است یک کیسه خرید یدکی را تا نیمه پر از اسپری فوم پلی اورتان کنید و آن را در ته جعبه قرار دهید و به آرامی داخل کیسه فشار دهید، زیرا سفت می شود تا اجناس نرم شود. این روش یک راه حل خوب برای بسته بندی وسایل شکستنی است که بتوانید بسته های خود را با خیال راحت پست کنید.



۶.قاب کردن



اسپری فوم برای قاب کردن



یک راه مبتکرانه برای قاب‌ کردن کارهای خود استفاده از اسپری فوم پلی اورتان است. تنها چیزی که برای این کار نیاز دارید کمی مقوا برای قاب، اسپری فوم و اسپری رنگ دلخواه شماست. از یک تکه مقوا به عنوان پشتیبان تصویر استفاده کنید و از ناخن های تکمیل کننده برای تکمیل این هنر فوری استفاده کنید.



۷.بیرون نگه داشتن موجودات



بیرون نگه داشتن موجودات



هر شکافی می تواند یک راه برای ورود آفات به خانه شما باشد. هر نقطه ورود احتمالی را با پر کردن شکاف ها با توری مسی با استفاده از پیچ گوشتی برای فشار دادن آن و سپس پر کردن شکاف های باقی مانده با فوم منبسط شونده ببندید.



۸.جلوگیری از کپک زدن در گوشه ها



به دلیل برخی روش‌های قاب‌بندی، گوشه‌های دیوارهای بیرونی می‌توانند در معرض رشد کپک باشند، زیرا فضای خالی بدون عایق ممکن است به هوای خنک‌تر اجازه تجمع و متراکم شدن بدهد به همین دلیل برای جلوگیری از این مورد میتوان از اسپری فوم پلی اورتان استفاده کرد.



9.اسپری فوم پلی اورتان برای عایق بندی سینک های آلومینومی



اسپری فوم پلی اورتان برای عایق بندی سینک های آلومینومی



یکی از پیشنهادات دیگر ما استفاده از اسپری فوم پلی اورتان برای عایق بندی سینک های آلومینومی آشپرخانه است.همونطور که در عکس مشاهده میکنید کف سینک یک شکاف مشاهده می شود که برای پر کردن این شکاف، استفاده از اسپری فوم بهترین گزینه است. برای شروع این کار موارد ایمنی را حتما رعایت کنید و در هنگام پاشیدن اسپری حتما ماسک بزنید.



10.اسپری فوم پلی اروتان برای عایق کاری خانه



اسپری فوم برای عیاق کاری ساختمان



عایق کاری ساختمان برای جلوگیری از تلف شدن انرژی گرمایشی و سرمایشی،کم کردن آلودگی صوتی و یا افزایش دوام ساختمان انجام میشود.روش های زیادی برای عایق کاری ساختمان وجود دارد اما راحت ترین روش که نیاز به تخصص ندارد استفاده از اسپری فوم پلی اورتان است.بعد از اسپری کردن فوم به محلی که نیاز به عایق دارد. فوم اسپری شده منبسط میشود و از رطوبت و زدن آفات در آن محل جلوگیری می شود.